بازاریابی دیجیتال | Digital Marketing
- یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
- 362 بازدید
- دنیای کسب و کار
بازاریابی دیجیتال Digital Marketing چیست؟
در حال حاضر برای معرفی، رشد و پیشرفت کسب و کار نیازمند استفاده از تمام روش هایی هستیم که با بکارگیری از ابزارها و امکانات و راه حل های دیجیتال بر بستر اینترنت موجب تعامل هر چه بهتر و بیشتر تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده میگردد و این ساز و کار را بازاریابی دیجیتال می نامیم
در چند دهه ی گذشته، تیم های بازاریابی از دستورالعمل قدیمی یکسانی در نسخه های تلویزیونی، تبلیغات چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می کردند تا به مشتریان خود اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات شرکت های خود دهند و آنها را متقاعد سازند که پول خود را صرف این محصولات کنند.
پس از آن در دهه 1990، اینترنت به وجود آمد و تعداد وبسایت ها به شدت افزایش یافت. کانال های ارتباطی جدیدی مانند فیس بوک در سال 2004 و گوگل در سال 2007 ظهور کردند و عرصه ای کاملاً نو برای بازاریابی شکل گرفت.
در روزهای اولیه، روش های بازاریابی دیجیتالی همانند روش های بازاریابی سنتی بود. تنها تفاوت آن، استفاده از کانال های ارتباطی جدید بود؛ از جمله: صحبت در مورد محصولات خود در وب سایت شخصی، قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایت های محبوب و نشریات آنلاین دیگر (درست مانند تبلیغات چاپی در مجلات). در نهایت می توانید محصولات و یا خدمات خود را به همان شیوه ی همیشگی فروش، به فروش برسانید. با گذشت زمان، بازاریاب ها متوجه شدند که دنیای دیجیتال، یک راه کاملاً جدید را برای تعامل با مشتریان و فروش محصولات به آن ها ارائه می دهد و نیاز به رویکردی بسیار متفاوت دارد.
تفاوت دیگر این است که گروه های بازاریابی، باید دارای یک تیم دیجیتالی باشند که جداگانه از تیم سنتی در تلویزیون و نشریات کار کنند. امروزه، همه چیز در بازاریابی به صورت دیجیتالی است و این مهم باید به طور کامل در سازمان و استراتژی اصلی بازاریابی در شرکت وجود داشته باشد.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید